کد خبر: 1236982
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
خوش‌شانسی سه‌شیر‌ها در یک‌هشتم نهایی
سه‌شیر‌ها در عین ناباوری با کسب پنج امتیاز از یک برد و دو تساوی به عنوان صدرنشین گروه C به جمع ۱۶ تیم برتر یورو راه یافتند و با خوش‌شانسی تمام در این مرحله به اسلواکی خوردند
دنیا حیدری

جوان آنلاین: مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های یورو که روز گذشته با برگزاری دو دیدار آغاز شده بود، امروز با مصاف انگلیس – اسلواکی (۱۹:۳۰) و همچنین اسپانیا- گرجستان (۲۲:۳۰) پیگیری می‌شود. 
سه‌شیر‌ها در عین ناباوری با کسب پنج امتیاز از یک برد و دو تساوی به عنوان صدرنشین گروه C به جمع ۱۶ تیم برتر یورو راه یافتند و با خوش‌شانسی تمام در این مرحله به اسلواکی خوردند. تیم سوم گروه E که با کسب چهار امتیاز از یک برد، یک مساوی و یک باخت به این مرحله راه یافت تا حریف انگلیس شود. تیمی که در مرحله گروهی عملکردی پرانتقاد داشت و نتوانست حتی هوادارانش را راضی کند، به‌طوری‌که طرفداران ناراضی تیم ملی انگلیس پس از بازی مقابل اسلوونی، خانواده و نزدیکان بازیکنان انگلیس را مورد اصابت لیوان‌های پلاستیکی قرار دادند، اما شانس با ساوت‌گیت و شاگردانش یار بود که در یک‌هشتم نهایی به تیم بزرگی بر نخورد. انگلیس تاکنون سه مرتبه برابر اسلواکی به میدان رفته است. نخستین بار در جام ملت‌های ۲۰۱۶ بود که بازی دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت و دو مرتبه دیگر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود که هر دو مرتبه اسلواکی مقابل سه‌شیر‌ها تن به شکست داد. اما با توجه به عملکرد ضعیف و پرایراد انگلیس در مرحله گروهی حالا حتی هواداران پر و پاقرص این تیم هم نمی‌توانند از برتری مقابل اسلواکی مطمئن باشند، خصوصاً که داستان یک‌هشتم نهایی کاملاً متفاوت از مرحله گروهی است و اینجا یک اشتباه می‌تواند به معنای پایان کار باشد. با وجود این شاید بازگشت فیل فودن، ستاره منچسترسیتی که اوایل این هفته به دلیل یک «مسئله خانوادگی ضروری» به خانه بازگشته بود، بتواند شرایط را برای سه‌شیر‌ها و ساوت‌گیت تغییر دهد. هرچند که عملکرد او هم در این تورنمنت برای سه‌شیر‌ها در مقاطعی با مشکل مواجه بود! اما عدم کسب نتیجه مقابل اسلواکی در یک‌هشتم نهایی می‌تواند کار ساوت‌گیت و شاگردانش را بغرنج کند. شاید به همین دلیل هم هست که مارک گوئهی، مدافع تیم ملی انگلیس با کنایه به منتقدان می‌گوید اول آمار سرمربی تیم را ببینند و بعد انتقاد کنند. اما بی‌تردید برای هوادار انگلیس کسب نتیجه با ارائه یک بازی خوب شرط است، نه آمار و ارقام گذشته!
در دیگر بازی امشب اسپانیا مدعی اصلی قهرمانی این دوره مقابل گرجستان به میدان می‌رود. اسپانیا در این دوره عملکرد ایده‌آلی داشته و با کسب سه برد از سه بازی به عنوان صدرنشین گروه B به یک‌هشتم راه یافته و حالا خود را مهیای کسب چهارمین پیروزی در یورو می‌کند، اما کار اسپانیا مقابل تیم سوم گروه F چندان هم ساده نیست و نمی‌توان این تیم را از پیش‌برنده بازی دانست، خصوصاً بعد از برتری قابل توجه گرجستان مقابل پرتغال که انگیزه و روحیه این تیم را به شدت افزایش داده، به‌طوری‌که ویلی سانیول، مربی گرجستان مدعی است هیچ تیمی در یورو دوست ندارد با ما روبه‌رو شود. او همچنین با بیان اینکه از اسپانیا نمی‌ترسیم برای حریف مدعی خود خط و نشان می‌کشد. اما بی‌شک کسب امتیاز از بهترین تیم مرحله گروهی نیز کار ساده‌ای نخواهد بود، به‌خصوص که دلافوئنته نفر اول کادر فنی لاروخا علاوه بر صعود به یک‌چهارم نهایی در پی رسیدن به رکورد برد متوالی در یورو است. رکوردی که رسیدن به آن نیازمند شکست گرجستان در این مرحله و بازی امشب است. علاوه بر آن، کری‌خوانی گرجستانی‌ها نیز بازیکنان اسپانیا را برای کسب برتری در این بازی بیش از پیش جری کرده است، چرا که گئورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان والنسیایی گرجستان، ستاره تیمش، خویچا کواراتسخلیا را برتر از همه بازیکنان تیم ملی اسپانیا می‌داند. ادعایی که بازتابی منفی در رسانه‌های اسپانیایی داشت و بی‌تردید دلیل خوبی است تا مصاف اسپانیا- گرجستان به یک دیدار دیدنی و شاید حتی جنجالی تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار